Mūsų mokyklos mokiniai ir mokytojai rudens atostogų pradžią pasitiko itin įdomiai bei entuziastingai, mat penktadienį, prieš pat prasidedant atostogoms, rinkosi į kitokias, netradicines pamokas, tyrimines ir eksperimentines veiklas, įdomias ir naudingas paskaitas. Mokykla nuosekliai plėtoja ir puoselėja dar pernai pasirinktą gamtamokslinę – ekologinę ugdymo kryptį, tad neatsitiktinai ir kitokios mokinių ugdymo formos yra siejamos su mus supančios aplinkos pažinimu, gilinimusi į gyvąją gamtą, gamtos mokslo slėpinių pasaulį. Šis renginys tapo savotišku tęsiniu dar praėjusiais mokslo metais vykdytam projektui „Esu šios Žemės vaikas“, tik šįkart jo kulminacija tapo mokykloje viešėjusių mokslo praktikų, pasivadinusių save „Oranžiniais“, kartu su mokiniais vykdytos veiklos, tyrimai ir „garsūs“ eksperimentai lauke, oficialiai atidarant „Žaliąją klasę“!
Gamtamokslinių – ekologinių projektų diena „Ieškau. Tyrinėju. Atrandu.“ jau nuo pirmosios rytmečio
pamokos skirtingų klasių moksleivius kvietė į vis kitas veiklas – tądien mokykloje veikė skirtingos mokslinės sekcijos: buvo galima viešėti, stebėti, semtis biologijos, geografijos, fizikos žinių su jaunaisiais mokslo žinovais – „Oranžiniais“, žemesniųjų klasių mokiniai, kuriems rimti cheminiai ir fizikiniai reiškiniai dar pernelyg sudėtingi, dalyvavo susitikimuose ir praktiniuose užsiėmimuose su mokykloje dirbančiais mokytojais bei svečiais iš Druskininkų miškų urėdijos, mokinių tėveliais.
Ši diena išties buvo įvairiaspalvė – vidiniame mokyklos kiemelyje iš gamtinių žaliavų mokiniai dėliojo visokių formų koliažus, kai kurie iš jų netgi turėjo aiškią formą ir dar aiškesnę mintį: iš kaštonų ir klevo lapų buvo atkurtas medžio maketas, margiausių lapų, uogų, daržovių dėka sudėliotas drugelis, tautinėmis spalvomis nusidažiusių klevo lapų vainikas, o šalia jo – iš obuolių sudėliotas skaičius šimtas… Vėliau buvo spėliojama, ar šimtas todėl, kad tiek vejoje išdėliota įvairiausių vaikų ir mamų sumaniomis rankomis kurtų rudeninių daržovių „eksponatų“ – tikrų tikriausias daržovių spektaklis po atviru dangumi, ar tai skirta artėjančiam Lietuvos nepriklausomybės šimtmečiui…
Kol vieni mokiniai dėliojo koliažus, kiti lankėsi ir darbavosi įvairiose gamtamokslinėse „stotelėse“: analizavo vandens, ugnies, druskos, uolienų ir kitokių medžiagų, reiškinių, procesų ypatumus. O kiek daug tądien buvo atlikta bandymų ir eksperimentų – iš viso, ko gero, susumavus ir vėl gautumėme šimtą! Eksperimentams, stebėjimui pasirengę buvo net patys mažiausieji – priešmokyklinės grupės vaikai: jie nepabūgo susidurti akis į akį su ugnimi, nes patys gamino žvakeles iš vaško; lašino parafiną ir iš jo kūrė įvairius darbelius, o sumanusis tėtis gaisrininkas visiems papasakojo, kaip reikia elgtis su ugnimi, kaip išvengti gaisrų. Kita mažųjų priešmokyklinukų grupelė augino druskos kristalus ir, žinoma, kalbėjosi apie Druskininkų miesto vardo kilmę, gydomųjų sūriųjų šaltinių galią, druskos, kaip vaisto, gydomąsias savybes. O trečioji priešmokyklinukų grupė pasiryžo klasėje pasigaminti… varškę iš pieno ir kefyro! Tyrimas pavyko, o rezultatas buvo greitai suvalgytas. Jau ūgtelėję pradinių klasių mokiniai tyrimus ir bandymus atliko gamtoje, kur šiuo metu gausu rudeniškai nusiteikusių medžių, krūmų lapų, sėklų – prisirinkus jų, galima ir herbariumą sukurti arba juos panaudoti įvairiems
kūrybiniams darbeliams klasėje, o kur dar tyro, gaivaus oro gurkšnio paskanavimas, smagus atotrūkis nuo kasdienės, „mobiliaisiais“ garsais pagražintos aplinkos – taigi išvykos į gamtą yra labai naudingos ir prasmingos. Antrų klasių mokiniai tyrinėjo vandenį, jo savybes: stebėjo, kaip įvairios medžiagos – molis, durpės, smėlis, skalda, žvyras – praleidžia vandenį. Savo stebėjimus moksleiviai ne tik filmavo, bet ir kūrė diagramas, integruodami matematikos mokymąsi į gamtos pažinimo veiklas. Dar vėliau žingeidūs antrokai apsilankė geografijos kabinete, kur mokytoja I. Kadziauskienė mokiniams pasakojo apie uolienas, žemės sluoksnius, o apsilankiusieji patys galėjo mikroskopu ištirti gyvuosius pavyzdžius. Trečiosios klasės mokiniai ir juos ugdantys pradinių klasių mokytojai šįsyk eksperimentams buvo nusiteikę labai rimtai – pamokose viešėjo ir gamtos slėpinių pasaulį pažinti mokinius skatino dvi atkaklios, entuziazmo nestokojančios, visuomet mielai pagalbos ranką tiesiančios mamos – Reda Vaikšnorienė bei Diana Grušauskaitė, kuri veda mokymus apie mokslinio tyrimo metodų taikymą gamtos pažinimo pamokose Druskininkų savivaldybės pradinių klasių mokytojams. Mama Reda mokė vaikus gaminti pušų spyglių hidrolatą, pasakojo apie aromaterapijos naudą, vaistinguosius augalus ir kvietė ragauti vaistažolių arbatos. O štai mama Diana mokiniams atskleidė, kaip atsiranda garsas – tam ji panaudojo paprasčiausias buityje naudojamas priemones ir medžiagas: balionus, sodą, actą… Tądien trečiokai buvo panirę ir į vandens karaliją – atliko bandymus ir regėjo viesulą, medūzą butelyje, spalvų difuziją, aiškinosi vandens tankio pasikeitimą naudojant cukrų, taip pat kartu su ketvirtųjų klasių moksleiviais viešėjo 3D technologijų klasėje, kur mokiniai, pasinaudodami išmaniaisiais akiniais, galėjo pamatyti filmus „Vanduo“ bei „Saulės sistema“. Chemijos mokytojos G. Kalesnykaitė ir R. Krivickienė savo mokslinėse laboratorijose priėmė ir ketvirtokus, ir vyresniųjų klasių mokinius – čia eksperimentuotojai galėjo ne tik mėgintuvėlius pačiupinėti, pilstyti, uostyti, bet įdomiąsias šarminių ir
rūgštinių medžiagų reakcijas stebėti. Būtent aktyvia praktine – tyrimine veikla savo pamokas praturtino ir jaunųjų mokslininkų grupelė „Oranžiniai“, kurie pasidaliję į tris grupeles, demonstravo mokiniams įvairius bandymus: regėtus ir nežinomus, spalvotus ir labai nekvapnius, bet užvis įdomiausia vaikams buvo pažintis su skystuoju azotu, sauso ledo ypatumais ir pan. Jaunuolių betarpiškas bendravimas ir sukaupta patirtis leido greitai užmegzti bendrą kalbą tarp studentų ir jų pamokose viešėjusių mokinių. Gamtos pažinimo pamokas projektinių veiklų dieną padovanojo ir Druskininkų miškų urėdijos atstovai –
čia viešėjo ir savo žiniomis, patyrimu noriai dalijosi miškotvarkos inžinierius V. Patinskas bei paukščių pažinimo ekspertas, miško želdinimo ir apsaugos inžinierius A. Norkūnas. Apsilankė tądien moksleiviai ir kitose vietovėse: keliavo į Panarą, į ekologiškų vaistažolių ūkį, klausėsi edukacinio pasakojimo „Girios aide“, aplankė Prabavimo rūmus bei miesto muziejų.
Na o pasibaigus mokslinių eksperimentų etapui, mokyklos bendruomenė ir renginio svečiai – švietimo skyriaus vedėjas Jevgrafijus Samuchovas, mero patarėja Irena Lynikienė, švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Lina Gražulienė, mokyklos tarybos atstovai – rinkosi į vidinį kiemą – čia, renovuotame kiemelyje, dar vasaros pabaigoje buvo pastatyta funkcionali medinė pavėsinė, šiltuoju metų laiku tapsianti vieta ir poilsiui pertraukų metu, ir pamokų vedimui – „žaliąja lauko klase“. Tądien buvo perkirpta atidarymo juostelė, be to, galima buvo pasigrožėti edukacinėje erdvėje išdėstytais rudeniniais eksponatais, koliažais, 8 kl. mokinių projektinių darbų paroda „Meilės ženklai gamtoje“, paskanauti neįprastu būdu, naudojant sausąjį ledą, paruoštų vaišių – užšaldytų vaisių, dalyvauti pirmoje gamtos pažinimo pamokoje – protmūšyje, kurį paruošė ir vedė direktoriaus pavaduotojas ugdymui A.Bolys. Nugalėtojai ir renginio svečiai naujoje erdvėje pasodino pirmąjį atminimo medelį, vildamiesi, kad augmenija kasmet plėsis ir pavirs jaukia žaliąja zona. O naujos edukacinės erdvės atidarymą užbaigė „fejerverkai“ – jaunieji mokslo žinovai „Oranžiniai“
pademonstravo „garsius“ eksperimentus – ne vienas sprogimas butelyje, tikiu, privertė krūptelėti kiekvieną…
Mokyklos bendruomenė dar kartą dėkoja įvairių gamtinių bei mokslinių institucijų atstovams, vaikų
tėveliams už bendravimą ir bendradarbiavimą, dalijimąsi žiniomis ir patirtimi, mokinių žingeidumo skatinimą, gamtos pažinimo tradicijų puoselėjimą. Na o visų šių veiklų organizatorė, kuri stengiasi įdomiau, efektyviau įgyvendinti gamtosauginę – ekologinę kryptį mūsų mokykloje, yra pavaduotoja ugdymui Vida Giedraitienė – dėkojame jai. Taip pat patį didžiausią padėkos žodį norime tarti pradinių klasių bei gamtos mokslų mokytojoms – už naudingų ir patrauklių mokymo formų įgyvendinimą projektinių veiklų „Ieškau. Tyrinėju. Atrandu.“ dieną.
Renata Jaskelevičienė, lietuvių kalbos mokytoja metodininkė