DRAUGIŠKOJI „SEU” OLIMPIADA MŪSŲ MOKYKLOJE

Kovo 18-22 dienomis mūsų mokyklos pradinukai dalyvavo Pozityvaus ugdymo instituto ir Lietuvos Socialinio emocinio ugdymo asociacijos organizuotoje Draugiškoje socialinio emocinio ugdymo olimpiadoje „Dramblys“. Šio renginio tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į socialinio ir emocinio ugdymo svarbą ir kartu atliekant bendras užduotis stebėti SEU pažangą. Olimpiados metu pradinukai nesprendė sudėtingų matematinių uždavinių, nesivaržė tarpusavyje, nesistengė įrodyti, kad jų akademinės žinios geresnės už kitų mokinukų. Visą savaitę dalyvių kasdien laukė įdomios ir naudingos SEU kompetencijoms ugdyti skirtos užduotys, kurių atlikimo metu buvo siekiama skatinti ne konkurenciją, bet dalijimąsi, gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti, mokymąsi vieniems iš kitų, draugiškų santykių puoselėjimą bei saugios aplinkos kūrimą.

Kiekvieną dieną pradinukai su nekantrumu laukė vis naujų užduočių, kurios buvo tikrai įdomios ir prasmingos. Olimpiados metu per visą savaitę buvo atliktos įvairios skirtingos veiklos ugdančios savimonės, savitvardos, socialinio sąmoningumo, sprendimų priėmimo, tarpusavio santykių kompetencijas: „Išlaisvink dėkingumą“, „Ką daryti?“, „Teigiamų savybių voratinklis“, „Draugystės sodas“, „Mikė Pūkuotukas ir jo draugai“, „Savas svetimas“, „Mokausi įsijausti į kitą“, „Atspėk sakinį“ ir t.t. Veiklas mokytojos galėjo pasirinkti pagal savo klasės poreikius.
Mokytojos džiaugėsi, kad į veiklas puikiai pavyko įtraukti mokinukų tėvus. Tėveliai, dalyvavę olimpiados veiklose labai padėjo dirbant grupelėse, formuluojant mintis. Kartu tai buvo puiki galimybė stebėti savo vaiką, atmosferą klasėje. „Užduotis ir jos prasmė labai naudinga vaikams. Jų užsidegimas ir noras dalyvauti paveikė ir mane. Šią pamoką vaikai atsimins dar ne kartą.“- refleksijoje „Kokios tėvelių įžvalgos?“ rašė mama Aušra. „Linksmiausia buvo stebėti filmukus apie Mikę Pūkuotuką. Bet iškilusias problemas sprendė labai rimtai, siūlė, ką reikėjo daryti kitaip.“- džiaugėsi vaikais mama Vaida.
Atlikdami įvairias užduotis pradinukai galėjo atskleisti vidinį savo pasaulį ir jį geriau pažinti, mokėsi savo mintimis, veiksmais sukelti, palaikyti ir stiprinti dėkingumo jausmą. Atlikdami užduotis grupėse, mokiniai analizavo gyvenimiškas situacijas, mokėsi valdyti savo mintis ir emocijas. Pradinukai suprato, kaip reikia atpažinti stresą, įvardijo būdus, padedančius įveikti nerimą ir atsipalaiduoti, analizavo gyvenimiškas situacijas. Mokiniai džiaugėsi olimpiados metu prasmingai praleistu laiku.
Įvairių veiklų metu, mokytojos turėjo galimybę geriau pažinti savo mokinius, sužinoti, kokie jausmai ir emocijos pastaruoju metu juos lydi. Olimpiados užduotys puikiai papildė mokykloje vykdomą iš Europos Sąjungos struktūrinių fondo lėšų bendrai finansuojamą projektą „Druskininkų savivaldybės pradinio ugdymo pasiekimų gerinimas, lavinant socialinį-emocinį intelektą“.

   

Lina Vanagaitienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui