„FILM LT100” PROJEKTAS MŪSŲ MOKYKLOJE

Vykdydami bendrą Danijos kultūros instituto bei Lietuvos kino centro tarptautinis dvišalės patirties mainų kino edukacijoje projektą, skirtą Lietuvos valstybės šimtmečiui paminėti „Film LT100”, į mokyklą atvyko trys jaunosios kartos režisieriai. Jų vadovaujami mokiniai patys kūrė trumpametražinius kino filmus, kuriuose atsispindėjo gamtosauginės temos. Emocijų ir kūrybiškumo netrūko, tad ne tik mokiniai, bet ir režisieriai Maratas Sargsyanas, Andrius Blaževičiu ir Tomas Smulkis visą dieną mokykloje buvo puikios nuotaikos.

„Film LT100” – tai didžiausias pastarųjų metų kino edukacijos projektas, kurio metu rengiamos kūrybinės dirbtuvės 5–8 klasių moksleiviams, kurie specialia mokomąja programa kuria trumpus filmus, taip pat dalyvauja filmų peržiūrose ir diskutuoja apie kiną.

Tarptautinio projekto „Film LT100“ dirbtuvėse, kurių tikslas yra ugdyti vaikų raštingumą kino srityje
naudojant įdomius ir kūrybiškumą skatinančius mokymosi būdus, profesionalūs šalies kino edukatoriai remsis Danijos  mokyklose sėkmingai taikomais kino edukacijos metodais ir priemonėmis. Gerosios praktikos pavyzdžiais ir savo žiniomis su jais pasidalino patyrę danų lektoriai.

Kūrybinių kino dirbtuvių metu 5–8 klasių moksleiviai turi galimybę pasirinkti, apie ką ir kokio žanro filmą sukurti. Dirbdami komandomis, jie susipažįsta su visais kino kūrimo etapais: kuria siužetą, režisuoja, vaidina, filmuoja, montuoja vaizdus, įrašo garso takelį ir taip sukuria trumpą filmą. Padedami dirbtuvių organizatorių, jaunieji režisieriai naudojasi planšetiniais kompiuteriais, specialiais mikrofonais ir vaizdo įrašų kūrimo bei redagavimo programomis, kurios itin palengvina ir paspartina kino kūrimo procesą. Naujausių technologijų pagalba trumpo filmo gamyba
užtrunka ne ilgiau kaip 2–4 valandas, per kurias moksleiviai susipažįsta ir su kūrybiniu, ir su techniniu kino kūrimo procesu. Ši kino kūrimo praktika, įtraukianti vaikus į patį mokymosi procesą, kad kinas jiems taptų ne tik pramoga ar laisvalaikio praleidimo būdu, bet ir naudinga veikla, padedančia jiems atviriau reikšti savo mintis bei skleistis jų kūrybiškumui, jau išbandyta ne tik Danijoje, bet ir Belgijoje bei kaimyninėje Latvijoje.

  

Danų patirtis parodė, kad dalyvavimas tokiame projekte taip pat moko vaikus siekti bendro tikslo dirbant kartu: nors jie atlieka skirtingas užduotis, kiekvieno dalyvio indėlis yra svarbus norint pasiekti geriausią rezultatą. Bendradarbiavimo ir kūrybiško mokymosi pritaikant kiną įgūdžius lavinančias „Film LT100“ dirbtuves taip pat papildys filmų peržiūros ir jas lydinčios diskusijos. Jomis siekiama, kad moksleiviai ne tik sužinotų kino kūrimo procesus, bet ir sugebėtų analizuoti bei vertinti filmus, suvokti, kaip ir kokią įtaką gali turėti audiovizualinis kūrinys.

Naudota Lietuvos kino centro informacija