NUO RUGSĖJO – INOVATYVIOS PAMOKOS 3D TECHNOLOGIJŲ KLASĖJE

Šiuolaikinis gyvenimas neįsivaizduojamas be technologijų. Žengiant koja kojon su laiku, technologijos ir mokykloje tampa neatsiejama ugdymo proceso dalimi. Nuo mokslo metų pradžios  mokyklos mokytojai mokinių motyvacijai, susidomėjimui mokomuoju dalyku stiprinti be vaizdo projektorių, interaktyvių lentų, kompiuterinių mokomųjų programų turi galimybę biologijos ir gamtos pažinimo pamokose, o pradinėse klasėse – pasaulio pažinimo ir matematikos pamokose, naudoti ir 3D technologijas. Rugsėjo pirmąją duris atvėrė 3D technologijų klasė, kurios įrengimo darbai pabaigti dar birželio mėnesį, pravesti 3D objektų naudojimo pamokose mokymai pradinių klasių ir dalykų mokytojams. Šios klasės principas analogiškas 3D kinui, kai specialių 3D akinių ir projektoriaus pagalba matomi erdviniai vaizdai su galimybe virtualiai pažinti reiškinius, procesus. Naujai atidarytoje klasėje mokiniai pamokų metu turi galimybę gilinti teorines žinias, o mokytojai – vaizdingiau ir įdomiau išdėstyti mokomąją medžiagą, testais patikrinti, kaip mokiniai suprato ir įsisavino informaciją.  Mokytojui parinkus atitinkamą pamokos temą, mokiniai galės stebėti žmogaus smegenų, širdies, akių, inkstų sandarą ir veiklą, pamatyti, kaip vyksta ląstelių dalijimasis,  pradinukai turės galimybę tokiu būdu susipažinti su Saulės sistema, mokytis matematikos veiksmų interaktyvioje 3D žaislų parduotuvėje. Mokykla pasirinkusi ir nuo 2016 m. rugsėjo pradėjusi įgyvendinti ekologijos ir aplinkos technologijų kryptingą ugdymą, todėl pirmiausia stengiamasi įsigyti 3D objektų rinkinius gamtos mokslų pamokoms, nes tokios mokymo priemonės yra gana brangios, tačiau galvojama, kaip šiuolaikiškai ir patraukliai pateikti mokiniams ir kitų dalykų žinias. Per ateinančius mokslo metus planuojama įsigyti  chemijos bei matematikos 3D objektų rinkinius vyresniųjų klasių mokinių pamokoms.

Tyrimais yra nustatyta, kad 3D objektų naudojimas naudingas tiek mokiniams, tiek mokytojams, nes padeda mokiniams įsisavinti ir suprasti pateikiamą informaciją daug greičiau ir efektyviau (86 proc. pamokos informacijos, be 3D –  56 proc.), palengvina mokymosi procesą, įtraukia bei sudomina ir mažiau motyvuotus mokinius.

Esame dėkingi UAB „Biznio mašinų kompanijos“ edukacinių sprendimų skyriaus vadovui R.Mačerniui, lektoriui A.Manzurovui už dalykišką bendradarbiavimą įsigyjant naujas ir inovatyvias priemones ir mokantis su jomis dirbti, Druskininkų savivaldybei – už mokyklos bendruomenės iniciatyvų palaikymą ir finansinę paramą, įrengiant 3D technologijų klasę ir kuriant šiuolaikiškas edukacines erdves mokykloje ir jos teritorijoje.