MOKYKLOJE STARTUOJA TRYS APLINKOSAUGOS PROJEKTAI

Šiais mokslo metais mokykla įsiliejo į Europos Sąjungos finansuojamą projektą „Prasmingas atvirasis mokymas: mokyklos ir bendruomenės sąveika“ (MOST), kuris skatina mokyklų ir bendruomenių bendradarbiavimą įgyvendinant mokyklos – bendruomenės aplinkosaugos projektus. Lietuvoje projekto partneriai yra Vilniaus universitetas ir  Vilniaus miesto savivaldybės administracija. Projekto tikslas yra apjungti mokyklas ir jų bendruomenes, kartu spręsti aplinkosaugos problemas bei ieškoti tinkamų sprendimų. Balandžio mėnesį mūsų mokykloje startavo trys projektai.

1b klasės mokinukai (mokytoja I.Eitmantienė) dalyvauja projekte „Rūšiuoju atliekas – saugau gamtą“. Projekto metu vaikams buvo pravesta paskaita apie atliekų rūšiavimą, rodomi mokomieji filmukai, kuriuose pateikiamos linksmos istorijos apie gamtos saugojimą, padedančios mokytis teisingai rūšiuoti buityje susidarančias atliekas. Vaikai atlikę užduotis, turėjo pasakyti į kokį konteinerį reikia mesti parodytus daiktus. Dauguma pirmokų žino, kaip reikia rūšiuoti buitines atliekas, kad atliekoms rūšiuoti nereikia ypatingų pastangų ir papildomų laiko sąnaudų, svarbiausia namuose turėti atskirus kibirus arba maišus skirtingoms atliekoms. Pirmokai mąstė, ką dar gali padaryti? Pradėti rūšiuoti – pirmas žingsnis, jei norime gyventi švarioje šalyje, gerti neužterštą vandenį bei kvėpuoti tyru oru. Tačiau vien to nepakanka norint būti atsakingu vartotoju. Todėl nusprendė vadovautis ir 3P taisykle: pakuočių mažinimas – pakartotinis panaudojimas – perdirbimas. Kartu su vaikais į projektą noriai įsitraukė ir tėveliai. Šis projektas bus tęsiamas ir vasarą. Mažieji mokinukai smagiai sudalyvavo akcijoje „Darom!”, švarindami aplinką ne tik mokyklos teritorijoje, bet ir šalia savo namų, upelių, ežerų pakrančių. Taip pat pirmokėliai, kartu su VšĮ „Edulandas“ dalyvavo edukacijoje „Kokias paslaptis slepia vanduo? Kas būtų, jei vanduo staiga išnyktų arba taptų nebevartotinas? Šioje inovatyvioje, STEAM ugdymu grįstoje edukacijoje, vaikai gilinosi į vandens svarbą šiuolaikiniame pasaulyje. Interaktyvios pasakos metu aiškinosi, kuo svarbi ekologija ir kaip pramonė bei kasdienis žmogaus elgesys prisideda prie taršos mažinimo ar didinimo. Diskusijos metu atrado būdų, kuriais kiekvienas iš mūsų gali prisidėti prie vandens užterštumo mažinimo. Nuotolinėje edukacijos versijoje vaikai galėjo reikšti nuomonę virtualiuose balsavimuose, kurių rezultatai darė įtaką pasakos veikėjų pasirinkimams. Edukacijos pabaigoje – patikrino įgytas žinias bei išreiškė savo nuomonę „Kahoot“ viktorinoje apie ekologiją, vandenį ir taršą.

Antros klasės mokinukai kartu su ketvirtokais (mokytojos A.Bikulč ir I.Graževičienė)  vykdo projektą „Oro taršos mažinimas“, kurio metu domisi kas labiausiai teršia orą. Mokiniai mėnesį fiksavo, kaip mokyklos vaikai atvyksta į mokyklą (pėsčiomis, ekologiškomis transporto priemonėmis, mokykliniu arba miesto autobusu ar atveža tėvai). Paaiškėjo, kad daugelį mokinių tėvai atveža prie pat mokyklos. Vaikams išlipant, mašinų varikliai yra neišjungiami, susidaro spūstys, oro užterštumas didėja. Šiuo metu tiriamasis darbas baigtas, toliau nuo mokyklos gyvenantys vaikai skatinami atvykti pėsčiomis, dviračiais ar paspirtukais.

3c klasės (mokytoja V.Marcinonienė) bendruomenė vykdo mini projektą „Aš rūšiuoju atsakingai, o tu?“. Prieš pradėdami vykdyti projektą, vaikai ieškojo informacijos apie tai, kaip teisingai rūšiuoti atliekas, domėjosi per kiek metų jos suyra. Ieškojo medžiagos, kaip teisingai rūšiuoti. Taip pat domėjosi, kaip dar kartą panaudoti daiktą, kad būtų kiek įmanoma mažinamas vartojimas. Trečiokams mielai padėti ir paaiškinti sutiko  „Tiko Tiks“ – aplinkosauginio ugdymo ir daiktų pakartotinio naudojimo centras, kuriame taisomi, iš atliekų gaminami nauji daiktai. Mokinukai dalyvavo nuotolinėje edukacijoje, kurios metu sužinojo daug naujos ir reikalingos  informacijos. „Tiko Tiks“ centro atstovė Vaida pasidžiaugė ir pagyrė trečiokus už tokią gražią ir reikalingą iniciatyvą. Į projektą buvo įtraukti ir šeimos nariai. Trečiokų bendruomenė skaičiavo kiek plastiko atliekų surinktų per savaitę. Susidarė beveik 13 kg atliekų. Buvo padaryta išvada, kad atliekas privalome rūšiuoti atsakingai, stengtis, kad Žemė nevirstų šiukšlynu. Trečiokai darė įvairius plakatus ir lankstinukus, skatinančius taisyklingai rūšiuoti savo sukaupta informacija dalijosi su mokyklos pradinukais.

Norint padėti gamtai, svarbu ne tik daug žinoti, bet ir veikti. Mokyklos vykdomi projektai skirti skiepyti vaikams nuo seno lietuviams būdingą pagarbą bei meilę gamtai – vandeniui ir žemei, kurti artimą ryšį ir žinojimą jog žemė gyva ir vanduo gyvas.   Visi mokykloje vykdyti projektai rudenį bus pristatyti MOST mugėje, kurioje bus dalijamasi gerąja atvirosios mokyklos patirtimi, susitinkama su bendruomenės nariais.