GAMTAMOKSLINĖ PROJEKTINĖ DIENA „ESU ŠIOS ŽEMĖS VAIKAS“

Priešpaskutinis gegužės penktadienis mokykloje buvo gamtamokslinė projektinė diena „ESU ŠIOS ŽEMĖS VAIKAS“.

6-oji „a“ lankėsi Skirmantės Matonytės namuose, kur pati mokinė vedė edukaciją apie savo augintinius. Po užsiėmimo buvo gera tiesiog BŪTI gamtoje, grožėtis mūsų miesto miškais ir pamiškėmis. Gamtamokslinės projektinės dienos „ESU ŠIOS ŽEMĖS VAIKAS“ tema priešmokyklinėse klasėse buvo „VANDUO“.

Gamtamokslinės projektinės dienos veiklose dalyvavo ir 7a klasės mokiniai su auklėtoja Vaida Naugolnikiene bei mokytojomis Rima Buchiene ir Irena Valentukevičiene. Naudodamiesi elektroniniais žodynais, įvairiomis informacijos paieškos priemonėmis, mokiniai sudarinėjo miško augalų, paukščių pavadinimų žodyną anglų ir rusų kalbomis. Ieškojo ir patys kūrė tekstus apie gamtą, aprašinėjo savo būsimų koliažų medžiagas. Išėję į mišką, prisirinko įvairių gamtinių medžiagų, o klasėje jas panaudojo paveikslams kurti. Būdami gamtoje, spėjo aktyviai praleisti laiką, pasidaryti mini pikniką ir aptarti projekto idėjas. Dirbdami grupėmis, mokiniai sukūrė penkis paveikslus, atspausdino žodžius ir tekstus. Darbų paroda eksponuojama 2 aukšto fojė.

5-ųjų klasių mokiniams ši diena buvo skirta ne tik stebėti vis dar bundančią pavasarinę gamtą, bet ir pagilinti istorijos, geografijos žinias. Mokiniai, lydimi istorijos mokytojos O.Petruninienės, tikybos mokytojos I.Davidauskienės, kūno kultūros mokytojo D.Dudzinsko, lankėsi Druskininkų tremties ir rezistencijos muziejuje, keliavo link „Mergelių akių“ memorialo. Daugybę klausimų apie tremtį, apie pokario pasipriešinimo kovas mokiniai uždavė muziejaus darbuotojai Rugilei, kuri vos spėjo į juos atsakinėti. Prie „Mergelių akių“ memorialo mokytoja Ieva visus subūrė padainuoti Jazzu dainą „Rudens naktis sustojo“. Žygio metu mokiniai buvo raginami fotografuoti istorinius objektus, gamtą, atliko įvairias kūrybines užduotis.
8a ir 8b klasių mokiniai, kartu su mokytojais R.Krivickiene ir R.Pakeltiene, lydimi fizinio lavinimo mokytojų A.Dudzinsko ir V. Kapčiaus, žygiavo iki miško muziejaus „Girios aidas“, kur atliko įvairias praktines biologines ir matematines užduotis. Naudodamiesi muziejaus teritorijoje esančiais informaciniais stendais, mokiniai ieškojo informacijos apie Druskininkų apylinkėse gyvenančius žinduolius, retuosius paukščius, pagal Lietuvos gyvūnijos stendą su žemėlapiu ieškojo ir lygino, kokie gyvūnai gyvena Žagarės miškuose, Labanoro girioje bei Dzūkijos nacionaliniame parke. Muziejaus teritorijoje vaikai susipažino su įdomia ir gana gausia pažintinio dekoratyvinių augalų tako kolekcija. Sužinojo, kiek daug yra eglių, pušų, kadagių ir kitų augalų rūšių. Mokiniams teko išmatuoti pasirinktų medžių kamienų apimtį ir apskaičiuoti gauto skritulio skersmenį bei spindulį. O atlikus užduotis, smagu buvo dar ir futbolą pažaisti. Visi pasidžiaugė puikiu oru, turiningai ir smagiai praleistu laiku.
5c, 6b ir 6c klasės mokiniams lietuvių kalbos pamokos taip pat vyko netradicinėje aplinkoje – jaukias klases mokiniai ir juos lydėjusios lietuvių kalbos, muzikos mokytojos iškeitė į dar jaukesnę žaliąją aplinką – kūrybine erdve jie pasirinko Vijūnėlio ežero pakrantę. Tądien savo kūrybinę odisėją pradėjo nuo stabtelėjimo ties M. K. Čiurlionio paminklu – čia klausėsi simfoninės poemos ,,Miške“ – taip ieškojo kūrybinio įkvėpimo! Na o draugiškos Vijūnėlio ežero pakrantės pavirto tikra kūrybine arena: čia vaikai kūrė tradicinį japonišką eilėraštį haiku – miško, gamtos detalių tema, prisiminę smulkiosios prozos žanrus, jų ypatybes, kūrė miniatiūras, impresijas, atspindėdami gamtos pajautą, sustabdytas gamtos grožio akimirkas… Savo kūrybą skaitė kaip tikri poetai – viešai, „ant scenos“, lydimi plojimų, palaikymo šūksnių! Kuomet sukurtas tekstas pasiekė klausytoją, mokiniai ėmėsi dar sunkesnės užduoties – savo kūrinį iliustravo – žodis pavirto vaizdu. Kūrybinį procesą lydėjo smagūs žaidimai, judriosios estafetės – šių veiklų metu mokiniai dainavo liaudies dainų fragmentus, kuriuose buvo minimi įvairūs miško paukščiai, apdainuojami gamtos procesai.